Hoe kun je eenvoudig uren registreren?
Urenregistratie is het proces waarin je bijhoudt hoeveel uur je besteedt aan werkzaamheden, projecten of andere activiteiten. Hoewel het misschien tijdrovend lijkt om je uren bij te houden, kan het je efficiëntie verhogen en je helpen om productiever te gaan werken. Daarnaast geeft het je inzicht in hoe je medewerkers hun tijd besteden.
Als je eenmaal een aantal weken of maanden je uren hebt bijgehouden, kun je zien waar je tijd naartoe gaat en waar je eventueel tijd kunt besparen. Dit kan je helpen om betere beslissingen te nemen over hoe je je tijd indeelt en waar je je aandacht op moet richten. Maar hou kun je dit proces van urenregistratie nou eenvoudig aanpakken?
Excel gebruiken?
Je zou gebruik kunnen maken van Excel of Google Sheets: maak bijvoorbeeld een eenvoudige tabel met de datum, begintijd, eindtijd en aantal gewerkte uren. Dit kan worden uitgebreid met extra kolommen zoals projectnaam of opmerkingen.
Voordeel: goedkoop
Nadeel: kennis, mobiele opties zijn beperkt, fout gevoelig
Mobiele apps?
Er zijn verschillende mobiele apps beschikbaar die specifiek zijn ontworpen voor het bijhouden van uren. Deze apps kunnen gebruikmaken van de ingebouwde GPS en timers van de smartphone en kunnen de gewerkte tijd automatisch bijhouden. Een aantal bekende voorbeelden van apps voor urenregistratie zijn:
- TimeChimp
- ShiftBase
- Toggl
- Nanda
- Keeping
- TimeMate
Voordeel: veel gegevens kunnen aangepast worden en er zijn geavanceerde rapportages beschikbaar
Nadeel: tijdrovend is en vraagt om veel input van de app gebruiker
Uren registreren met QR- en barcodes
Alle bovengenoemde apps bieden veel opties maar zijn voor veel mensen en bedrijven toch ingewikkeld. Daaruit is het idee van de Urenscanner ontstaan. Een app die uren kan registreren op basis van QR- en barcodes. Het proces van uren registreren betreft 2 kliks en één scan (indien gewenst).
- Klik 1: Klikken op de start button
- Klik 2: Geef je werksoort aan (bijvoorbeeld: pauze, reistijd of montage, is zelf te bepalen)
- Scan de QR- of barcode (indien de registratie gekoppeld moet worden aan een project of klant)
Klaar, je kunt weer aan de slag met je werkzaamheden. Eenvoudig toch? Ben je klaar, druk op stop of start een nieuwe registratie, die stopt automatisch de vorige registratie.