Veel gestelde vragen

Hieronder lees je veel voorkomende vragen:

  • Ja je kunt Urenscanner één maand gratis testen. Daarna stopt de test periode automatisch.

    Wil je verder met Urenscanner dan worden de tarieven gehanteerd die vermeld staan op de tarieven pagina. Je kunt een gratis test aanvragen via de “demo aanvragen” pagina.

  • Ja dat kan. Je kunt nieuwe gebruikers toevoegen, of bestaande verwijderen. De maand nadat een extra gebruiker is toegevoegd worden de extra kosten in rekening gebracht.

  • Het is in veel gevallen mogelijk om bestaande QR- of barcodes te gebruiken. Vaak bevat een code dan niet de structuur die Urenscanner hanteert. Maar uren kunnen dan nog steeds geregistreerd worden op basis van bijvoorbeeld een ID van een product, werkorder of factuur.

    Klanten moeten in dat geval handmatig aangemaakt worden en gekoppeld aan een project (indien gewenst). Een project hoeft niet verplicht een klant gekoppeld te hebben.

  • Ja dat kan. Per werksoort bepaal je in het dashboard of er gescand moet worden met de app. Zonder QR- of barcode uren registreren betekend ook dat er geen klant of project wordt gekoppeld.

    Voor het gemak is er wel een mogelijkheid om een eerder gescande registratie te vervolgen. Op die wijze kun je toch een klant koppelen en sla je de scan stap over.

  • Ja, dat kan en wel op twee manieren:

    • Je kunt een gemaakte selectie bij het “Uren overzicht” exporteren naar een CSV bestand.
    • Het is ook mogelijk om de gemaakte selectie te printen en eventueel via je pc te bewaren als PDF bestand.
  • Tijdens het starten en stoppen van een urenregistratie via de Urenscanner app wordt het GPS signaal van de telefoon gebruikt om de exacte locatie op te slaan. Deze locatie gegevens worden per registratie opgeslagen. Dus bij elke urenregistratie worden twee locaties opgeslagen, van het start en stop moment.

    Deze gegevens kunnen handig zijn om achteraf de reistijd of gereden kilometers te achterhalen. Daarnaast helpt het ook bij het voorkomen van misbruik. Zodat medewerkers niet thuis alvast de tijdregistratie starten om een voorbeeld te noemen.

  • Je betaald Urenscanner per kwartaal, halfjaar of jaar. Wil je opzeggen dan dien je dit twee weken voor het verstrijken van de periode waarvoor is betaald te doen. Daarna wordt er automatisch verlengd met de gekozen periode (kwartaal, half jaar of jaar). Er is geen mogelijkheid tot restitutie wanneer er eerder gestopt wenst te worden dan de periode waarvoor reeds is betaald.

  • Onderstaande gegevens worden per urenregistratie opgeslagen:

    • Start tijd
    • Start locatie
    • Eind tijd
    • Eind locatie
    • Tijdsduur
    • Gescande barcode
    • Gekoppelde klant
    • Gekoppeld project
    • Uitvoerende medewerker
    • Geselecteerde werksoort
    • Eventuele opmerkingen
  • De Urenscanner app ondersteunt onderstaande QR- en barcode typen voor zowel IOS als Android:

    • QR codes
    • EAN8
    • EAN13
    • Code39
    • Code93
    • Code128

  • Hieronder vind je een lijst met systemen die de structuur van Urenscanner QR- of barcodes ondersteunen.

    • Simar met barcodes op werkorders (simar.nl)
    • VMS 2 vendit met barcodes op werkorders (vendit.nl)
    • Plus alle systemen die QR- en barcodes ondersteunen
  • Er zijn drie soorten rechten:

    • Administratie (dashboard & app toegang)
    • Medewerker (alleen app toegang)
    • Geen toegang (voor ex medewerkers, ivm historische data)

  • Alle verbindingen lopen via een beveiligde SSL verbinding (slotje in de browserbalk). Ook de app werkt via deze beveiligde verbinding. Daarnaast wordt er dagelijks een backup gemaakt van al je gegevens (tot 4 weken terug).